یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 6, 2024
کد خبر: 1190444
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
اکران فیلم

حوزه/ فیلم سینمایی تک تیرانداز با بازی کامبیز دیرباز ، در این فیلم سینمایی گوشه ای از  رشادت های شهیدعبدالرسول زرین یکی ازبهترین تک تیراندازان جهان به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی، به مناسبت هفته دفاع مقدس از ۱۴ مهرماه به اکران فیلم های سینمایی دفاع مقدس می پردازد.

شامگاه شنبه در سالن شماره ۲ سینما هویزه، فیلم سینمایی تک تیرانداز با بازی کامبیز دیرباز اکران شد.

این فیلم به معرفی یکی از تک تیر اندازان دفاع مقدس، که در حال حاضر نیز یکی از تک تیراندازان جنگ های معاصر شناخته می شود می پردازد.

عبدالرسول زرین یکی ازبهترین تک تیراندازان جهان است، در این فیلم سینمایی گوشه ای از رشادت های این شهید به نمایش گذاشته شده است.

این فیلم به معرفی یک قهرمان می پردازد، قهرمانی که تحصیلات دانشگاهی ندارد، کسی که با روحیه ظلم ستیزی در جبهه حاضر شده است و برای دفاع از حق مبارزه می کند تا جایی که رژیم بعث برای سررسول زرین جایزه تعیین می کند.

انجمن صنفی تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد، جشنواره (هشت در هشت) را برای دومین سال برگزار کرد، هدف از این رویداد پاسداشت تلاش های ارزشمند فیلم سازانی است که شجاعت، رشادت و جان فشانی رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی را در فیلم هایشان ماندگار کرده اند.

ابراهیم اصغری، تهیه کننده فیلم تک تیرانداز پس از پایان نمایش این فیلم گفت: تلاش کردیم فیلمی بسازیم که تأثیرگذاری لازم را برای مخاطب به ویژه نسل جوان داشته باشد، برخی از سکانس های این فیلم مرتبط با واقعیت است مانند تصویر مجله ای که در فیلم به نمایش گذاشته شد، تصویری که در واقعیت کمک زیادی به رژیم بعث کرد تا این قهرمان ایرانی را بشناسند.

وی با بیان اینکه شهید عبدالرسول زرین را در دوران دفاع مقدس، فرماندهان نظامی ایرانی، گردان تک نفره می نامیدند، افزود: از آنجایی که رژیم بعث توانایی مقابله با این تک تیرانداز ایرانی با اسلحه را نداشت، بعد از شناسایی مقر این شهید، با حمله توپ خانه به سنگر عبدالرسول زرین او را به شهادت می رساند.

همچنین در پایان این مراسم از فیلمسازان، فعالان و هنرمندان مشهدی که در عرصه دفاع مقدس فعالیت داشتند تقدیر شد.

در این مراسم در آغاز از عبدالله ارشاد از جانبازان هشت سال دفاع مقدس تقدیر شد، ارشاد یکی از بهترین تک اندازان غرب کشور در دوران جنگ بود، زمانی که نام این جانباز قرائت شد، حاضران همه قیام کردند و امروز که آقای ارشاد آن تک تیرانداز شجاع به پدر بزرگی ۷۱ ساله تبدیل شده است به هنرمندان حاضر در سالن گفت: باید امروز واقعیت ها را به نسل جوان بیان کرد، جوانان و نوجوانان ما از واقعیت های جنگ ۸ ساله چیزی نمی دانند.

در ادامه این مراسم سردار یوسفعلی‌زاده، مدیر کل بنیاد نشر و حفظ ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه در عرصه دفاع مقدس در متن جامعه دچار فقدان سوژه نیستیم، گفت: هنرمندان ما می توانند داستان های واقعی جنگ را در بین مردم جامعه بیابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha